Κατεδάφιση αυθαιρέτων στο Ελληνικό για να προχωρήσει η επένδυση

Τον επόμενο μήνα έρχεται Νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή από την κυβέρνηση προκειμένου να προχωρήσει η κατεδάφιση αυθαιρέτων στο Ελληνικό.

με την νομοθετική ρύθμιση αναμένεται να διευθετηθεί το ζήτημα των αυθαίρετων κτηρίων στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, το οποίο αποτελεί μία από τις βασικές εκκρεμότητες που πρέπει να επιλυθούν πριν από την έναρξη των έργων.

Στα 6.200 στρεμμάτων στα οποία θα υλοποιηθεί η μεγαλύτερη επένδυση αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 900 κτήρια.

Ο μεγαλύτερoς αριθμός από αυτά, θα πρέπει να κατεδαφιστούν πριν από την έναρξη των έργων.

Αυτά που θα κατεδαφιστούν δεν συμπεριλαμβάνονται στα σχέδια της Lamda Development.

Στη θέση τους θα παραμείνουν 58 κτήρια τα οποία έχουν κριθεί διατηρητέα και διατηρούμενα.

Πριν να γίνουν όμως οι κατεδαφίσεις αλλά και πριν να γίνει η μεταβίβαση της έκτασης από το Δημόσιο στον επενδύτη, θα πρέπει πρώτα να τακτοποιηθούν τα κτίσματα.

Ο λόγος είναι πως σχεδόν όλα είναι αυθαίρετα και η νομοθεσία δεν επιτρέπει τη μεταβίβαση αυθαιρέτων.

Ως εκ τούτου θα πρέπει τα κτήρια να τακτοποιηθούν για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών της Ελληνικό Α.Ε. από το Δημόσιο στη Lamda Development.

Με την επικείμενη νομοθετική ρύθμιση τα κτήρια στο Ελληνικό θα χαρακτηριστούν ως νομίμως υφιστάμενα, γεγονός που θα επιτρέψει την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων για να προχωρήσει η κατεδάφισή τους.

Σε πρώτη φάση αναμένεται να κατεδαφιστούν περίπου οκτώ κτήρια, με κόστος που θα υπερβεί τα τρία εκατομμύρια ευρώ. Οι πρώτες κατεδαφίσεις θα προχωρήσουν πριν από τη μεταβίβαση των μετοχών της Ελληνικό Α.Ε. στη Lamda Development, η οποία θα επωμισθεί και το κόστος των κατεδαφίσεων.

Για τις διοικητικές πράξεις που αφορούν στην κατεδάφιση των κτηρίων, πρέπει να γνωμοδοτήσει το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), δεδομένου ότι ορισμένα από αυτά βρίσκονται εντός του χαρακτηρισμένου χώρου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Εκτός από το ΚΑΣ γνωμοδότηση θα πρέπει να δώσει και το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ), αλλά και το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο έχει αρμοδιότητα για τα κτήρια που κατασκευάστηκαν πριν από το 1955.

Μεταξύ των κτηρίων που έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα από το ΚΣΝΜ είναι το ξύλινο υπόστεγο αεροσκαφών, γνωστό ως «Παγόδα» το οποίο κατασκευάστηκε από τους Άγγλους κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Μετά το τέλος του πολέμου χρησιμοποιήθηκε από την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Κατεδάφιση αυθαιρέτων στο Ελληνικό για να προχωρήσει η επένδυση

Εκτός από την «Παγόδα» στη θέση τους θα παραμείνουν και τρία ακόμα υπόστεγα αεροσκαφών, τα οποία αναμένεται να φιλοξενήσουν στις εγκαταστάσεις τους ένα νέο ιστορικό αεροπορικό μουσείο.

Το πιο εμβληματικό από τα διατηρητέα είναι το κεντρικό κτήριο του ανατολικού αεροσταθμού, το οποίο κατασκευάστηκε το 1968 από τον διάσημο αρχιτέκτονα Eero Saarinen.

Για να προχωρήσει η μεταβίβαση των μετοχών στη Lamda Development πρέπει να διευθετηθεί και η εκκρεμότητα της διανομής του ακινήτου.

Η αναθεωρημένη σύμβαση για τους όρους της επένδυσης που κυρώθηκε από τη Βουλή το 2016, προβλέπει ότι μετά το πέρας των 99 ετών της παραχώρησης το 70% του ακινήτου θα περιέλθει στην πλήρη κυριότητα του Δημοσίου και το υπόλοιπο 30% θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του επενδυτή.

Εδώ και λίγες ημέρες, οι προτάσεις του Δημοσίου για τη διανομή του ακινήτου βρίσκονται στα χέρια των στελεχών της Lamda Development.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, οι δύο πλευρές αναμένεται να συμφωνήσουν ότι το Δημόσιο θα διατηρήσει το μητροπολιτικό πάρκο και τους κοινόχρηστους και τους κοινωφελείς χώρους. Οι δύο τελευταίοι μαζί με το πάρκο, θα αποτελέσουν περίπου το 70% της συνολικής έκτασης.

Στους κοινόχρηστους χώρους περιλαμβάνονται δρόμοι, πλατείες και οι υπόλοιπες υποδομές τις οποίες θα αναλάβει να διαχειριστεί και να συντηρήσει ο Φορέας Διαχείρισης Κοινόχρηστων Χώρων.

Στο φορέα, ο οποίος έχει λάβει τη μορφή νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με κοινωφελή χαρακτήρα, συμμετέχουν εκπρόσωποι των τριών όμορων δήμων Ελληνικού – Αργυρούπολης, Αλίμου και Γλυφάδας ή μάλλον να πούμε ότι συμμετείχαν αφού ως γνωστόν πρόσφατα Αλιμος και Γλυφάδα αποχώρησαν από τον φορέα, των υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών και της Lamda Development.

Την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρηση των κοινωφελών χώρων, όπως σχολεία, αστυνομικά τμήματα και αθλητικές εγκαταστάσεις, θα αναλάβουν οι τρεις δήμοι, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους.

διαβάστε το αναλυτικό άρθρο στο economistas.gr

Διαβάστε ακόμα

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην παραλιακή λόγω έργων σε Γλυφάδα και Βούλα

Λόγω οδικών έργων, θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην παραλιακή, κατά το χρονικό διάστημα από 12.12.2019 έως 21.12.2019 read more

Γιατί οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν e-shop σήμερα;

Η ανάγκη στην σημερινή εποχή για γνώση του πελάτη και αποτελεσματική αλληλεπίδραση read more

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΕΤΑΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ (Πρώτη Είδηση)ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΕΤΑΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ (Πρώτη Είδηση)on August 4, 2022 at 5:57 am

Post ContentPost ContentElliniko-Argyroupoli RSS

Read More »